Meeting rooms
Jak na zasedačky
Nastavení zasedaček v Exchange 2019    

I když se toho hodně změnilo a spousta firem se postupně stěhuje do Office 365, tak já zůstávám stále na on-premise Exchange serveru. Jak doma, tak v práci. Vyhovuje mi, že si můžu šáhnout na throtling policies a když potřebuju nějakou změnu na větším počtu mailboxů, tak mě nic nebude brzdit. To ale neznamená, že Office 365 nepoužívám. Takový MS Teams se mi hodně osvědčil. Takže všechny účty synchronizuju do Office 365. Včetně zasedaček.

Co se týká zasedaček, tak to vlastně nic komplikovaného není. Komplikovaný je občas přístup některých lidí, kteří nejsou schopní pochopit, že zasedačku zvou na meeting jako každého jiného uživatele. Spousta lidí otevře kalendář zasedačky a chce rezervovat meeting tam. Dokonce jsem viděl expertku, která v jedné zasedačce udělala rezervaci a pak z ní poslala pozvánku dalším lidem a ještě jedné zasedačce. Tomu se budeme chtít vyhnout.

Takže uděláme si pár zkušebních mailboxů zasedaček. Dáme jim jména podle nějakého pravidla. Nastavíme synchronizaci do Office 365. Nastavíme základní parametry, jako jak dlouho dopředu lze rezervovat, časovou zónu a další. Nastavíme oprávnění na kalendář běžným uživatelům tak, aby nemohli psát do kalendáře přímo. A nastavíme oprávnění pro sekretářky, aby tam naopak mohly opravovat špatné rezervace.

Představte si, že máte v AD forestu více firem z různých zemí. Takže uvidíte navzájem uživatele z různých zemí a uvidíte i zasedačky v různých zemích. To může uživatele mást. Je potřeba vytvořit nějaká pravidla, jak pojmenovávat takové mailboxy, aby se v tom uživatelé vyznali. Tak řekněmě, že na začátku bude zkratka země. Pak bude text MR jako meeting room a pak už si to každý dál pojmenuje, jak potřebuje - někdo tam chce mít číslo budovy a patro, někdo tam chce mít světová města, hodně nerdí firma tam bude mít postavy z pána prstenů nebo planety z Hvězdných válek. My si tam dáme třeba ta města. Takže budeme mít zasedačky: CZ_MR_London, CZ_MR_Paris, CZ_MR_Rome, CZ_MR_Prague. Naše Active Directory doména je firma.cz. V máme v něm i firmy z jiných zemí.

$name = "CZ_MR_London"
new-mailbox -SamAccountName $name -UserPrincipalName "$name@firma.cz" -Room -OrganizationalUnit "firma.cz/Companies/FirmaCZ/People/special/calendars" -alias $name -DisplayName $name -LastName $name -name $name -Database MDB01

Postupně dáme do proměnné $name další jména a vytvoříme další mailboxy. Synchronizujeme všechny uživatele do Office 365, tedy i zasedačky. AADConnect máme nastavený tak, že se řídí podle ExtensionAttribute1 a ExtensionAttribute2. Do jedničky dáme zemi, ze které je uživatel. Do dvojky dáme zemi, která se o uživatele v té zemi stará. Například u nás ve firmě se český tým stará o uživatele v dalších osmi zemích.

$mr=get-mailbox CZ_MR_* | select name
foreach ($mbx in $mr) {
$name = $mbx.name
Set-Mailbox $name -ExtensionCustomAttribute1 CZ -ExtensionCustomAttribute2 CZ
}

Máme vytvořené mailboxy, ty se nám synchronyzují s Office 365. Teď budeme nastavovat kalendáře. Z nějakého mně neznámého důvodu se Microsoft kdysi dávno rozhodl, že by bylo fajn mít lokalizované názvy systémových složek. Což je lehce na hlavu, když nastavujete třeba oprávnění. Vy totiž nikdy nevíte, jak se ta složka jmenuje. Protože se může přejmenovat podle zvoleného jazyka uživatele. To bude první překážka, s kterou se vypořádáme. Nastavíme na kalendáři AutoAccept, necháme uživatele rezervovat místnost na rok dopředu. Pokud někdo pošle v pozvánce i přílohu, tak ji tam necháme. Některé firmy chtějí smazat předmět a nechat v rezervaci pouze jméno autora pozvánky. Asi nechcete, aby zaměstnanci viděli v kalendíři zasedačky meeting s názvem: Propouštění 2022. My to tam necháme. Stejně tak tam necháme obsah, pokud tam třeba někdo poslal nějaké instrukce k organizaci schůzky. Dalším příkazem pak nastavíme běžnou pracovní dobu, časovou zónu a místní zvyklosti - že nám týden začíná v pondělí (v některých zemích začíná nedělí) a že chceme vidět čísla týdnů.

$mr=get-mailbox CZ_MR_* | select name
foreach ($mbx in $mr) {
$name = $mbx.name
$cal = Get-MailboxFolderStatistics -Identity $name | where {$_.FolderType -eq "Calendar"}
$id = $name + ":\" + $cal.name
Set-CalendarProcessing -identity $id -AutomateProcessing 'AutoAccept' -BookingWindowInDays '366' -DeleteNonCalendarItems $false -DeleteSubject $false -DeleteComments $false -DeleteAttachments $false
Set-MailboxCalendarConfiguration -identity $id -WorkingHoursTimeZone "Central Europe Standard Time" -WeekStartDay "Monday" -FirstWeekOfYear "FirstFourDayWeek" -ShowWeekNumbers $true
}

No a teď nastavíme oprávnění, aby nám tam uživatelé nelezli přímo. Takže default user dostane právo reviewer a uživatelé anicka.nezrala a marie.nestala dostanou právo vlastníka. Všimněte si, že pro uživatele default používáme příkaz set-MailboxFolderPermission, zatímco pro asistentky máme příkaz add-MailboxFolderPermission. Uživatel default tam vždy má nějaké práva, která měníme. Asistentkám právo přidáváme. Pokud bychom ho chtěli měnit, tak tam bude taky set-MailboxFolderPermission.

$mr=get-mailbox CZ_MR_* | select name
foreach ($mbx in $mr) {
$name = $mbx.name
$cal = Get-MailboxFolderStatistics -Identity $name | where {$_.FolderType -eq "Calendar"}
$id = $name + ":\" + $cal.name
set-MailboxFolderPermission -identity $id -AccessRights reviewer -user default
add-MailboxFolderPermission -identity $id -AccessRights owner -user anicka.nezrala
add-MailboxFolderPermission -identity $id -AccessRights owner -user marie.nestala
}

A to je všechno. Teď to jen spojíme dohromady. Vytvoříme si textový soubor, kam dáme jména mailboxů, které chceme vytvořit, načteme je a proženeme scriptem. Takže vytvoříme třeba soubor new_meeting_rooms.txt, kde na prvním řádku bude text name a pod ním bude seznam jmen zasedaček, které chceme vytvořit. Takže asi takto:

name
CZ_MR_London
CZ_MR_Paris
CZ_MR_Rome
CZ_MR_Prague
A celý script pak bude vypadat takto:

$mr = import-csv .\new_meeting_rooms.txt
foreach ($mbx in $mr) {
$name = $mbx.name
new-mailbox -SamAccountName $name -UserPrincipalName "$name@firma.cz" -Room -OrganizationalUnit "firma.cz/Companies/FirmaCZ/People/special/calendars" -alias $name -DisplayName $name -LastName $name -name $name -Database MDB01
Set-Mailbox $name -ExtensionCustomAttribute1 CZ -ExtensionCustomAttribute2 CZ
$cal = Get-MailboxFolderStatistics -Identity $name | where {$_.FolderType -eq "Calendar"}
$id = $name + ":\" + $cal.name
Set-CalendarProcessing -identity $id -AutomateProcessing 'AutoAccept' -BookingWindowInDays '366' -DeleteNonCalendarItems $false -DeleteSubject $false -DeleteComments $false -DeleteAttachments $false
Set-MailboxCalendarConfiguration -identity $id -WorkingHoursTimeZone "Central Europe Standard Time" -WeekStartDay "Monday" -FirstWeekOfYear "FirstFourDayWeek" -ShowWeekNumbers $true
set-MailboxFolderPermission -identity $id -AccessRights reviewer -user default
add-MailboxFolderPermission -identity $id -AccessRights owner -user anicka.nezrala
add-MailboxFolderPermission -identity $id -AccessRights owner -user marie.nestala
}

A to je vše.

Poslední aktualizace - Neděle, 2. Května 2021 11:55
 
 
 
Page 1 of 1
© TNX alias Jan Kovář. Původní design stránky byl určen pro CMS Joomla! a vytvořen společností Siteground web hosting